پروژه طراحی بازی دوز با استفاده از میکروکنترلر ATmega16

در اینجا روند طراحی بازی دوز با استفاده از میکروکنترلر ATmega16 و نرم افزار پروتئوس شرح داده خواهد شد.

پروژه طراحی بازی دوز با استفاده از میکروکنترلر ATmega16

در اینجا روند طراحی بازی دوز با استفاده از میکروکنترلر ATmega16 و نرم افزار پروتئوس شرح داده خواهد شد.

چکیده (کلیات)

با استفاده از کدویژن و دستور زبانی C همراه با شبیه سازی مدار در نرم افزار پرتئوس بازی دوز در حالت دو نفره با صفحه نمایش گرافیکی را ترسیم کردیم .
در پروتئوس با استفاده از یک صفحه کلید ۴*۴ و یک عدد میکروکنترولر atmega16 و یک عدد ال سی دی به همراه یک عدد ال ای دی کاتد مشترک شروع به شبیه سازی کردیم
در حالت اولیه به مدار دستور داده شده که پس از زدن کلید c بازی شروع به استارت کند. با استفاده از کانفیگ میکروکنترولر شروع به اجرای بازی میکند . در دستوراتی که به مدار داده شده بعد از اجرای نوبت هر شخص ( نفر اول با x و نفر دوم با o ) علامت آن پس از زدن صفحه کلید  در صفحه ال ای دی نمایش داده شود.
قاعده بازی طوری تعریف شده که هر یک از افراد در 8 روش مختلف میتواند برنده بازی شود.به صورت های عمودی ، افقی و‌ اریب.
پس از زدن دکمه c و استارت بازی در ال‌ای دی نوبت نفر ‌اول‌با عدد ۱ و نفر دوم با عدد ۲ نشان داده میشود.
هر یک از بازیکنان بعد از انجام بازی و مسجل شدن پیروزی در‌ زیر صفحه نمایش گرافیکی به عنوان برنده قید میشود.
برنامه طوری تعریف شده که‌بعد از هر دست بازی کردن و‌ مشخص شدن برنده امکان بازی مجدد وجود داشته باشد.

شکل 2: نمای کلی بازی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد